Sunday, March 07, 2004

Assalamua'laikum..

Apo kabo semuo? Hendaknya sehat sokmo noo.. insya-ALLAH

Kepada sahabat-sahabat teman yang berhajat nak datang ziarah teman, jemput lah. Before datang, call dulu tau. Buleh call rumah: 09-6956-928 atau handphone: 013-9679-060.

Kali nie rasanya takleh nak cakap banyak sebab insya-ALLAH malam nie teman akan bertolak untuk p "ryokou".. bersiar-siar untuk mencari ketenangan dan melihat keindahan alam ciptaan ALLAH Yang Maha Esa.
Insya-ALLAH boleh bersama-sama sahabat semua bila dah ready nanti. Doa-doakanlah ye..

Seperkara lagi.. kepada sahabat yang di M'sia, Selamat BerPILIHANRAYA teman ucapkan.. hehe.. PILIHANRAYA nie bukan sajer yang 21 Mac. 2004 (9 pg. sampai 5 petang) tue jer.. dalam kehidupan seharian kita nie, memang kita tak lepas dari membuat PILIHANRAYA ye dak? Tak caya??!!

Okeh.. dalam hidup ini, kerapkali kita berpilihanraya. Kita berpilihanraya sewaktu subuh sama ada nak duduk dalam "futon" yang enak tue atau nak bangun solat subuh.. kalo di Jepun, kalo time natsu (summer) tue, kita memilih sama ada nak tido awal waktu malam atau nak stay up utk. tunggu subuh atau taknak bangun dah sebab waktu subuh sangat awal.. biasanya jam 2,3 pagi.. adess cabaran..

Macam-macam cabaran kita hadapi dalam hidup kita terutamanya bila di oversea nie dan setiap kali itulah, kita berpilihanraya. (Bagi yang bujang tue, lagilah besor cabarannya) Kita sentiasa memilih sama ada kebaikan mahupun sebaliknya. Setuju ker tak? Hehe.. kalo tak setuju takpo.. sebab setiap kata2 manusia nie buleh diterima atau ditolak kecuali kata2 nabi. So jangan risau lah.. PEACE!

So, kesimpulannya.. marilah mari kita membuat keputusan yang terbaik. Tepuk dada tanya iman! Mari berdoa pohon rahmat hidayah dan taufiq-Nya mudah-mudahan ALLAH sentiasa membantu kita, amin.

"Agi idup agi ngelaban"

Jumpa lagi di ruang masa lain insya-ALLAH. Ilalliqa' wa maassalamah. Dengarlah IKIM.fm, pilihan utama..

ALLAH BAGI MANFAAT, ALLAH BAGI MUDARAT..
MAKHLUK TAKLEH BAGI MANFAAT, MAKHLUK TAKLEH BAGI MUDARAT!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home