Sunday, April 11, 2004

Assalamua'laikum sahabat-sahabiah..

Hari nie merupakan hari last untuk bercuti-cuti sebab start esok, 12 hb. April, sesi persekolahan baru bagi U teman akan bermula insya-ALLAH. Entrance ceremony telah selamat diadakan 6 hb. yg. lalu bagi menyambut students yg. bakal menjadi warga TIT.



Yang pasti.. teman perlu terus melangkah.. selagi ada daya dan kekuatan dari Yang Maha Esa, selagi itulah perlu berusaha walau apa saja rintangan dan ujian yang menimpa. "Saishuppatsu" insya-ALLAH. Muslim hendaknya sentiasa memuhasabah dan memperbaiki diri (islah).

Kekadang apabila rebah di pertengahan jalan, kita tidak bisa untuk berdiri. Kalau tidak bisa berdiri, janganlah berhenti terus.. teruskanlah perjalanan walaupun dengan terpaksa merangkak. Doa lah pada ALLAH pohon kekuatan insya-ALLAH.

"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139


* IKLAN *

Jom kiter ke Tsukuba dari 1 hingga 3 Mei nanti untuk gathering students. Insya-ALLAH 4 orang penceramah jemputan akan bersama bagi mengisi jiwa yang dahagakan ilmu dan peringatan. Bergembiralah dengan ganjaran besar yang dikurniakan ALLAH kepada mereka yang mengambil satu jalan ke arah majlis ilmu.

Ikhlaskan niat. Ayuh melangkah bersama!

http://ipij.tripod.com/gwg.htm

http://noradila.tripod.com/iklangwg2004.html

0 Comments:

Post a Comment

<< Home