Tuesday, October 26, 2004

:: Doa-doakan ::

Bismillah..

Jom sahabat2 mari kita doakan saudara seIslam kiter di Niigata yg. dilanda gempa bumi yg. teruk beberapa hari lalu.

Berita dari Embassy Malaysia:
"Buat masa sekarang keadaan dilaporkan terkawal di mana semua penduduk yang terlibat termasuk pelajar2 kita ditempatkan di pusat2 pemindahan. Dalam keadaan ini atau dalam keadaan kecemasan yang lain, mereka perlu mematuhi arahan daripada pihak berkuasa tempatan. Setakat ini pihak kami tidak dapat pergi ke Niigata & Nagaoka kerana perjalanan darat terputus. W/bagaimanapun,kami sentiasa menghubungi pelajar2 untuk mengetahui perkembangan dan setakatini tiada kemalangan jiwa atau kecederaan yang menimpa rakyat Malaysia. Disamping itu, pihak kami juga ada menghubungi pihak universiti dan kosenuntuk mendapat pengesahan keselamatan pelajar2 Malaysia. InsyaAllah pihakkami akan ke sana sekiranya jalan perhubungan darat kembali pulih." -Pegawai Kedutaan-

Sumber berita menyebut:

NAGAOKA, Japan - Prime Minister Junichiro Koizumi surveyed the earthquake damage in northern Japan on Tuesday, meeting people camped out in a high-school gymnasium after the nation's deadliest earthquakes in nearly a decade killed 31 people and injured as many as 2,900.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Since Saturday's initial earthquake, more than 400 aftershocks have shaken the region, and Japan's Meteorological Agency warned of the possibility of more strong quakes and landslides in areas where soil had been loosened by the tremors and rain.

Sumber Berita

Maklumat personal yg. teman perolehi drp. seorang sahabat.. beliau kini ditempatkan di tempat pemindahan dan dlm. keadaan kelam kabut, bekalan air, elektrik, gas terputus tu di samping kedinginan musim luruh, mereka tidak dapat berpuasa. Malah sekolah cuti seminggu akibat suasana yg. tidak stabil itu (gegaran kecil selalu dirasakan oleh mereka).

Kesian kan..? Jom doakan semoga mereka selamat, insya-Allah. Ameen..

Sekian..



ALLAH MAHA KUASA, MAKHLUK TAKDE KUASA

0 Comments:

Post a Comment

<< Home