Sunday, February 12, 2006

:: Cerita Doraemon ::

Assalamua'laikum

Sapa kat cni ader tengok cerita Doraemon Jumaat lepas, 10 Februari?

Hehe.. jangan malu.

Ada satu benda yg. menarik saya untuk menulis di sini. Di mana, Doraemon-chan telah mengeluarkan satu alat serupa lampu suluh, yang boleh menunjukkan proses "shinka" (evolution) bg. sesuatu yg. disuluhnya.. sama ada evolusi ke masa lampau atau ke depan.

Kes 1: bila disetkan ke masa depan dan disuluh ke atas pensil, pensil tue akan berevolusi menjadi pensil pada masa depan - just cakap kat hujung pensil, pensil tu akan menulis dgn. sendiri.

Paham kot no?

Tapi, saya bukan nak ajak kita berimaginasi mcm. tue. Apa yang ingin saya tekankan, dalam ceriter tue ada scene nie:

Kes 2: bila disetkan ke masa lampau dan disuluh pada ayah Nobita, tau apa yang berlaku? Iaitu, bertukar jadi makhluk "saru" (monyet).

Haa.. inilah namanya Evolusi atau tuan-tuan selalu dengar, Teori Darwin @ Darwinism @ "Shinkaron". Saya tak anggap ia sbg. satu teori, tetapi fahaman yang takde langsung asas saintifik, bahkan bercanggah dgn. Al-Qur'an dan As-Sunnah.

Yang pentingnya, kita jangan biarkan fahaman menipu nie menguasai kita dan generasi kita sbg. ummat Islam. Betapa fahaman ini telah menyusup masuk ke dalam pemikiran manusia dan menurut kajian Harun Yahya, fahaman ini telah membawa satu bala kepada ummat manusia.

Fahaman menipu ini tersebar melalui media massa sampai ke Jepun sendiri, di mana ramai professor dan saintis2 yg. terkenal dijangkiti penyakit ini. Prof2 saya pon tak terkecuali.

Saya pon ada terfikir, kalaulah saya tertengok ceriter Doraemon haritu time masih budak2 yg. taktahu apa2 tue, saya takut bila dah besar, akan terus anggap kita berasal dari "saru". Nau'zubillahi min dzaalik.

Satu lagi contoh rancangan yang menyerap fahaman Darwinism ini ialah Pokemon. So, sebab tuelah Dr. Yusuf Al-Qardhawi sudah mengeluarkan hukum HARAM. Boleh baca di sini:

POKEMON: Dr. Yusof al-Qardhawi Mengharamkannya

Awat Darwinism nih bawa bala kpd. ummat manusia? Haa.. yg. tue insya-Allah lain kali kita sambung lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home